31 sie 2013

Small World

Nie wiem czy wiecie ale jestem dumnym posiadaczem bardzo fajnej gry planszowej Smallowrld ( więcej informacji znajdziecie tutaj) i jakiś czas temu dowiedziałem się, że istnieją darmowe (czyli takie które lubię najbardziej :D) dodatki stworzone przez fanów i oficjalnie zatwierdzone przez wydawcę!


W tym poście chcę przedstawić mój pomysł na wykonanie trwałych elementów z tegoż rozszerzenia. Pomysł jest prosty jak budowa cepa: do kawałka plasticardu przykładamy odpowiednie znaczniki (rasa,atrybut czy żeton populacji) odrysowujemy i wycinamy. Końcowy efekt dla znacznika rasy wygląda tak:



Takie znaczniki malujemy brązową farbą na krawędziach po czym przyklejamy wydrukowaną grafikę (można też kolejność odwrócić wtedy grafika nie będzie się tak bardzo odcinać od plastiku) na koniec całość należy potraktować lakierem tak aby elementy nie zużyły się zbyt szybko i voula!.


Bardziej spostrzegawczy czytelnicy zapewne zauważyli, że rogi na żetonach populacji są lekko zaokrąglone, aby osiągnąć taki efekt wystarczy użyć obcinacza do paznokci na rogach żetonu :)

19 sie 2013

Armoured Thrust News

Po ukończeniu projektu Daleków Germy ruszył z kopyta z zapowiadanym przeze mnie w maju  projektem gry Armoured Thrust (tutaj link bezpośredni to tamtego posta). Zasady jak na razie są nie dostępne ale na swoim facebookowym profilu (https://www.facebook.com/MiniGermy?ref=hl)  autor uraczył nas nowymi zdjęciami  oraz zapowiedzią iż przygotuje "paczkę" w której będą zasady, znaczniki jednostek i kilka budynków wszystko po to aby gracze mogli od razu wskoczyć do gry!


After finishing up the Dalek project Germy continues to develop the Armoured Thrust system that I was writing about in may ( here is the link to the post ). At the moment the rules are still unknown but on his facebook profile (https://www.facebook.com/MiniGermy?ref=hl) you can find new images of the game "in play" and an announcment that  "...a playtesting pack with the rules, unit counters and even a new card buliding or two..." will be created and available.


Ja ze swojej strony będę musiał wznowić produkcję swoich sił wojennych gdyż aktualnie dysponuję tylko kilkoma jednostkami:

As for my forces I think that I need to restart my production lines because at the moment my armies consist of:






10 sie 2013

Mechwarrior 4 Mercenaries ONLINE!!

Na zapasowym forum Solaris7 (na temat którego mogliście wyczytać na zaprzyjaźnionych blogach) pojawił się ostatnio temat o możliwości prowadzenia rozgrywek w ulubionym symulatorze waszego ulubionego autora czyli Mechwarrior Mercenaries 4.

Jeśli tak samo jak ja jesteście fanami gatunku a wasz komputer jest za słaby aby uciągnąć MW online to poniższe rozwiązanie jest dla was!

Na początek potrzebny nam będzie sam symulator który możemy pobrać tu:
http://www.shadows-of-empirion.de/drupal/node/531

Niektórzy (w tym i autor) mogą mieć problem z pobraniem pliku przy pomocy przeglądarki, jeśli takowe wystąpią można link pliku przekleić do jakiegoś programu wspomagającego pobieranie plików. Ja aby pobrać plik użyłem JDownloaera i polecam to rozwiązanie tym którym pobieranie bezpośrednio w przeglądarce odmawia posłuszeństwa.

W zasadzie po pobraniu i instalacji jesteśmy gotowi do rozgrywki wystarczy połączyć się z serwerem udostępnionym przez kolegę/koleżankę lub postawić serwer samemu i cieszyć się tą jakże wspaniałą grą!

Jeśli chcieli byśmy sami postawić swój lokalny serwer, czeka nas niemiła niespodzianka.  Otóż w ustawieniach serwera brak jest opcji aby osoba hostująca (ta która stawia serwer) miała możliwość dołączenia do rozgrywki w formie gracza. Ma ona tylko możliwość zarządzania serwerem.

Aby hostujący mógł za razem prowadzić rozgrywkę będzie potrzeba jakiegoś programu który pozwala na uruchamianie innych programów w tzw sandboxie (piaskownicy) gdyż klient nie da się uruchomić wa razy sam z siebie. Funkcję taką ma np firewall Comodo. Nie jest to jedyne oprogramowanie udostępniające tego typu usługi ale, że akurat było pod ręką ;).

Wystarczy tylko uruchomić normalnego klienta gry i na nim postawić serwer a następnie uruchomić drugiego klienta gry w sandboxie i podłączyć się nim do swojego serwera (najprościej poprzez wyszukiwanie serwera pod adresem 127.0.0.1) i gotowe!

Odnośnie opcji multiplayer:
Z tego co wiem oficjalne serwery zostały zamknięte dawno dawno temu ;)
Klient gry teoretycznie zawiera w sobie adresy serwerów fanowskich, ale mnie osobiście nie udało się do nich podłączyć czy chociaż by namierzyć.
Aby Pograć w kilka osób nie będąc akurat w sieci lokalnej będzie nam potrzebny oprogramowanie do tworzenia sieci lokalnych z maszyn znajdujących się w różnych sieciach fizycznych. Osobiście używam hamachi które zapewnia takie usługi za darmo do 5 graczy i to rozwiązanie mogę śmiało polecić!


BTW cała gra została udostępniona za darmo przez twórców tak więc możecie się nie obawiać iż zostaniecie posądzeni o piractwo i nielegalne pobieranie plików ;).

--------------

Powyższy post jest przykładem tego jak bardzo lubię sobie utrudniać życie ;), po dokładniejszym przeczytaniu opcji serwera wystarczy odznaczyć "Dedicated server" aby hostujący mógł również brać udział w rozgrywce ;)

8 sie 2013

Podstawki 25th Anniversairy

Jakiś czas temu wykonałem podstawki do mechów z Battletech 25th Annniversairy boxa dla MvB, w poniższym poście chciałbym się z wami podzielić wrażeniami i doświadczeniami z tego projektu.

Na temat figurek z pudełka wydanego z okazji 25 lecia rozpisywało się już wiele osób więc ten fragment jako wstęp pozwolę sobie pominąć ;). Mniej ludzi pisało natomiast jak te figurki upiększyć ( poza dobrym pomalowaniem oczywiście). Jednym z pomysłów było przełożenie tych dwu wymiarowych mechów na pełno wymiarową podstawkę hexagonalną, pomysł całkiem zacny powstaje jednak pytanie jak to zrobić?

Aktualnie znane są dwa sposoby:

  1. Można przy pomocy rozgrzanego noża pociąć "upośledzoną" podstawkę na kawałki (nie uszkadzając przy tym modelu) następnie zakupić (lub zrobić) podstawki heksagonalne i nakleić nasz model na taką podstawkę (można by przy okazji pomyśleć o jego pinowaniu aby model był stabilny). 
  2. Można nadlać "upośledzoną" podstawkę żywicą i w ten sposób stworzyć pełno wymiarową podstawkę.
Właśnie tą drugą metodę wybrał dla swoich mechów MvB i zlecił mi jej wykonanie.





Na temat wad i zalet pierwszego sposobu nie będę się rozpisywał, jakie są każdy widzi. 

Skupię się na drugim sposobie, jest on na pewno mniej inwazyjny. W żaden sposób nie ingerujemy w ciało modelu, tworzona przez nas podstawka jest "doczepiana" do podstawki oryginalnej i powiększa ją do pełnowymiarowych rozmiarów. Dzięki temu możliwość uszkodzenia oryginału (a co ważniejsze własnych palców!) podczas takiego procesu jest zerowa. Jest to metoda znacznie szybsza. Stworzenie formy zajmuje 24 godziny ( z czego faktycznej pracy to ok 20~30 minut reszta to czekanie na zastygnięcie) natomiast wykonanie dopełnienia to kwestia ok 15 minut na mecha. 

Cicada moczy odnóża w betonowych butach :)


Wyjątkiem może być Grashopper którego podstawka była wybitnie upośledzona,nie dosyć że była niewymiarowa to jeszcze płaska! Jednak i na to znalazł  się sposób:



Nogi maszyn zabezpieczyłem plasteliną aby uchronić je przed ew zalaniem żywicą.

Zdołałem zidentyfikować tylko dwie wady tego sposobu
  1. Na surowce do wykonania tego typu podstawek trzeba by wydać ponad 100zł, więc jeśli nie mamy ich na stanie jego zakup  celem wykonania tylko tych nadlewek jest delikatnie mówiąc głupi.
  2. Pomijając koszt sprzętu (można przecież zlecić to komuś kto ma surowce i zna się na rzeczy [czytaj mnie :D]) jest to inwestycja trochę droższa niż własnoręczne ciachanie nożem. Dokładnej różnicy cenowej nie znam jednak cytując MvB "Kosztowo, także niewiele drożej od doklejania plastikowych podstawek heksagonalnych."