24 maj 2014

Sculpting #2

Ci dwaj panowie(?) leżą na warsztacie już od jakiegoś czasu. Najwyższa pora by ujrzeli światło dzienne!

Pierwszy w kolejce jest zombie do ATZ. Po co kupować skoro można zrobić własne i tym samym poćwiczyć skilla (a jak widać potrzeba mi jeszcze wieeeelu godzin ćwiczeń). motywem przewodnim był truposz przebity starym kawałem żelastwa zaplątany w niezidentyfikowane coś.





Cytując Brathaca i Borsuka gdyby facehugger z aliena dopadł ludzika michelin to wyszło by mniej więcej coś takiego. Niezidentyfikowany obcy dowódca uzbrojony w holo-mapę i pistolet. Spodobał mi się na tyle, że rozważam jego odlanie i przerobienie na różne inne wersje ;)






19 maj 2014

6mm multi-purpose base

Oto mój prototyp wielozadaniowej podstawki która umożliwia zastosowanie tych samych jednostek piechoty 6mm w grach w których każdy piechociarz jest podstawkowany osobno.

Here is my prototype of a multi-purpose base that allows you to use the same 6mm infantry miniatures in games that require each infantryman to be based separately.

Do jej stworzenia potrzebujemy zwykłej podstawki do epica (lub czegoś o podobnych rozmiarach) i folii magnetycznej).

For it's creation we will need a normal epic stand (or something similar in size) and some magnetic foil.


Ta sama podstawka ma jeszcze jedną zaletę, bardzo prosto można tworzyć oddziały z 'osobistościami' np:

This base has also one more advantage, it allows you to create detachments with different characters in a very easy way.

oddział terminatorów z kapelanem.

Here is a terminator detachment with a chaplain




A tutaj ten sam oddział terminatorów w wersji z naczelnym dowódcą.

And here the same detachment with a supreme commander.


Rozwiązanie to wypróbowałem na ostatnim Pyrkonie i sprawdziło się całkiem dobrze.

I tested this on last Pyrkon and it seems to work pretty well.

5 maj 2014

Epic Armageddon - zasady lotnictwa

Celem lepszej promocji systemu i zachęcania ludzi do wkręcenia się w niego jakiś czas temu zacząłem tłumaczyć zasady z angielskiego na nasze. Tutaj znajduje się ściągawka z głównych zasad która według mnie zawiera 90% najważniejszych rzeczy - nie zwalnia rzecz jasna z czytania podręcznika ;)

Ponieważ trzeba się rozwijać na ten Pyrkon (jak już pewnie widzieliście) przygotowałem iście Epicką bitwę tym razem na planszy poza piechotą pojazdami i machinami wojennymi obie strony wystawiły również jednostki latające!

Aby graczom łatwiej było ogarnąć jednostki latające każdy z nich otrzymał taką oto ściągawkę z zasadami lotnictwa (wydrukowaną na rewersie ściągawki zasad ogólnych).

---

Formacje powietrzne nie mogą być złamane poprzez blast markery. Formacje powietrzne otrzymują BM tak jak inne formacje (ostrzał utrata jednostek) oraz dodatkowo otrzymują jeden BM za każdym razem gdy opuszczają planszę używając nie swojej krawędzi mapy.
Każdy Bm utrudnia o 1 aktywację oddziału, w przeciwieństwie do formacji naziemnych ten ujemny modyfikator kumuluje się.
Aby pozbyć się BM formacja musi przez jedną turę pozostać w bazie( nie wykonywać żadnej akcji) pod koniec tej tury zdejmuje się z niej wszystkie BM

Rozkaz
Efekt
Przechwycenie
Tylko dla myśliwców i myśliwco-bombowców. Zaczynając od swojej krawędzi przemieść formację zgodnie z zasadami jej ruchu i zaatakuj wrogą formację latającą. Pod koniec tury wykonaj ruch powrotny.
Atak naziemny
Zaczynając od swojej krawędzi przemieść formację zgodnie z zasadami jej ruchu i zaatakuj wrogą formację naziemną. Pod koniec tury wykonaj ruch powrotny.
Patrol
Tylko dla myśliwców i myśliwco-bombowców.
Po zdaniu testu na aktywację umieść formację przy swojej krawędzi stołu. Gdy przeciwnik wykona rozkaz ataku naziemnego masz możliwość spróbować przechwycić jego atak zanim będzie miał szanse go wykonać.
1)Atakujący wykonuje ruch i ustawai swoje maszyny do bombardowania.
2)Patrolujący wykonuje ruch i ustawia swoje maszyny do ataku nadlatujących
3)Rozpatrywany jest atak patrolującego
4)Rozpatrywany jest ogień Flak
5) Rozpatrywany jest nalot


Jeden patrol może przechwytywać jeden nalot.
Jeśli jednostki patrolujące nie przechwyciły żądnego nalotu mogą przenieść rozkaz patrolu na następną rundę.
Spocznij
Formacja nie może wykonać żądnej akcji w tej turze. Formacja powietrzna której nie powiodła się aktywacja musi wykonać ten rozkaz.

Ruch powrotny oznacza wycofanie formacji latającej zgodnie z jej możliwościami manewrowymi przez którąkolwiek krawędź stołu.

Myśliwce mogą wykonać jeden zakręt o 90 stopni co 30 cm ruchu, kąt skrętu bombowców jest o połowę mniejszy (45 stopni). Myśliwco-bombowce skręcają jak bombowce podczas ataków naziemnych i powrotów z tych ataków w innych wypadkach skręcają jak myśliwce.


Formacja powietrzna zamiast atakować może spróbować wykonywać uniki, uzyskuje wtedy jeden armour save z wartością 4+.

Wersja 1.0
---

W przyszłości na pewno zasady te doczekają się ładniejszej oprawy graficznej a może nawet diagramów z przykładowymi ruchami powrotnymi bo to sprawia ludziom najwięcej problemów.