28 gru 2016

Warheim Slave

W niedawnej paczce z figurkami dostałem obrzydliwie pomalowanego goblina z ułamaną włócznią. Po próbie zdjęcia z niego farby przy pomocy dot 3 okazało, się że biedakowi wypaliło delikatniejsze szczegół jak np twarz, palce u stóp czy kółka kolczugi. Tak zmęczonego życiem goblina postanowiłem zrehabilitować czyniąc z niego Warheimowego ... niewolnika.

In a recent miniature package as a bonus I received a very badly painted goblin with a broken spear. 
After stripping him from paint I was sadly surprised that along with paint some of the more fragile details like his face, toes and chain mail also melted away. Since the poor fella had such a hard life I decided to turn him into a Mordheim/Warheim ... slave.









26 gru 2016

Battletech - Package run

Relacja z marca (?) z rozgrywki z Seemem na Łódzkim Porcie Gier. Atakujący (Seem) miał za zadanie wykraść paczkę z kompleksu naukowego. Obrońca (Az) miał za zadanie mu przeszkodzić.

Raport został "napisany" z pomocą telesonicznej funkcji zamiany mowy na tekst. Brzmi to super ale mimo wszystko nie polecam, Jego stworzenie było faktycznie szybsze aniżeli ręczne pisanie ale powstał twór który był na tyle  dobry, że żal było mi go kasować a zarazem na tyle słaby (ze względu na nie rozumienie pojęć przez googla), że bez gruntownego remontu nie pojedzie. Zrobienie remontu zajęło mi jak widać prawie rok a i tak pewnie pominąłem jakieś kwiatki. Ogólnie rzecz ujmując nie polecam takiego rozwiązania.




Seem postanowił wysłać część swoich sił przy północnej krawędzi (głównie lekkie mechy takie jak Commando i Hermes), przy południowej krawędzi znalazł się natomiast Jenner i  Quick Draw Grassopeer z uszkodzoną stopą przedzierał się środkiem.

Ja wykonałem jedynie ruch południową katapultą zajmując pozycję na wzgórzu oferującym częściową osłonę


Po niezbyt udanym ostrzale Seem kontynuował swój marsz. Bardzo zmartwił mnie fakt iż nie byłem w stanie zatrzymać żadnej z lekkich maszyn mimo zmasowanego ostrzału trzech ciężkich/szturmowych maszyn. Magiczny cebulowy pancerz Battletecha znów dał o sobie znać.


Sytuacja zaczyna się robić bardzo poważna gdyż dwie lekkie maszyny zdołały podbiec do miejsca odbioru paczki. Co prawda Tylko jeden z nich (Commando) mógł ją podnieść, gdyż tylko on dysponował dłońmi ale zawsze był to o jeden mech za dużo. Jenner który początkowo podróżował przy Południowej krawędzi teraz znalazł się czy bliżej Północnej atakując Atlasa. Grasshopper nadal powoli próbował dotrzeć na miejsce walki Moja katapulta która desperacko próbowała ustrzelić Commando znalazła się w ciekawej sytuacji gdy tuż za jej plecami wylądował Quick Draw.


Pomimo zmasowanego ostrzału dwóch mężów nie udało mi się zlikwidować ani Hermesa ani Commando. Jedyny "sukces" w tej turze to można przypisać Pilotowi Jennera który próbując kopnąć Atlasa Przewrócił się.



No może troszkę nie doceniłem sukcesu swoich Pilotów z poprzedniej tury. Ostrzał z katapulty spowodował wystarczająco duże uszkodzenia na Hermesie aby przełączyć go w tryb wymuszonego wycofania. Podczas gdy Commando spokojnie podnosił paczkę Quick draw obiegł placówkę badawczą szykował się do jej podniesienia gdyż  prawie pewne było, iż Commando wyparuje w wielkiej kuli ognia. Jenner robił to co Jennery lubią najbardziej czyli biegał w kółko i strzelał do ciężkiej maszyny liczące na trafienie w głowę. Niepokojący był fakt iż grasshopper w końcu przyczłapał wystarczająco blisko by stanowić jakieś zagrożenie.


Faza ostrzał okazała się dla mnie fatalna. Grasshopperowi udało się zaliczyć trafienie krytyczne na amunicji znajdującej się w prawym boku Atlasa. Ilość obrażeń jakie otrzymał prawie go zabiła zostało mi naprawdę niewiele kratek struktury wewnętrznej na Center torso. Zdążyłem się odpłacić swojemu oprawcy pięknym za nadobne posyłając go na ziemię. Nie zmienia to jednak faktu że moja najcięższa maszyna (w jakiejś dziwnej konfiguracji ale zawsze) została wykastrowana i wyeliminowana z rozgrywki (zmuszona do wycofania się).


Wietrząc łatwą ofiarę Jenner podkradł się do stojącego Atlasa (który cudem uniknął upadku i wyłączenia się ze względu na ilość ciepła jaka została wygenerowana przy krytycznych trafienia w silnik). Hermes dalej biegnie w swoją stronę natomiast Comando zaczął wycofywać się z paczką pod osłoną Quickdrawa. Moje katapulty udały się w pościg. Południowa spadła za plecami Quickdraw a Północna ruszyła w końcu ze swojego snajperskiego stanowiska i ostrzelała Jennera który Wystawił się do niej plecami. Grasshopper stwierdził że leżenie na ziemi to jest to co Grasshoppery lubią najbardziej i nie podejmował prób podniesienia się.


Faza ostrzału nie przebiega dla mnie jakoś cudownie ale Atlasowa cudem udaje się odstrzelić rękę Commando (tę w której trzymał paczkę) co zmusza go do upuszczenia ładunku i spędzenia następnej tury na podniesienie go.


Katapulta strzela trzema laserami w plecy Jennera i złomuje go. Jednego malucha mniej.



Dalszy ostrzał posyła Commando do krainy wiecznych łowów. Paczka leży na ziemi. Najbliższy i w zasadzie jedyny zdolny do jej podniesienia Mech to Quick Draw który znajduje się tuż obok. Cała rozgrywka rozstrzygnie się w tym momencie rzutem na inicjatywę.



Udaje mi się wygrać rzut na inicjatywę (a w zasadzie to przegrać przez co muszę ruszyć się pierwszy). Mój ruch jest dość oczywisty, wykorzystuję silniki skokowe katapulty aby naskoczyć w miejsce w którym leży paczka i osłonić ją własnym ciałem. Atlas zmuszony do wycofania wykonuje swój ruch pod osłoną lasu a katapulta nr 2 ile sił w nogach zbliża się do swojej siostry aby wspomóc ją siłą swoją siłą ognia. Grasshopperowi w końcu udaje się wstać a Quick Draw wykorzystując swoją manewrowość wskakuje na plecy katapulty.


 Hermes w tym czasie oddala się



Gra jest w zasadzie zakończona. Dwie katapulty stoją w pobliżu paczki zasłaniając ją własnymi ciałami, Atlas zmuszony do wycofania dalej kieruje się w stronę mojej krawędzi Quickdraw nie wskóra nic przeciwko dwóm mechom więc postanawia poszukać szczęścia w walce z atlasem


Jednak nie kończy się to dla niego dobrze 3 maszyny kontra jedna szybko wykańczają Quick Drawa


Ogólne wnioski końcowe

Graliśmy około dwóch godzin więc krótko jak na standardy Battletecha. Nie jestem przekonany czy dysproporcja sił była odpowiednia. Mam wrażenie że obrońca miał za dużą przewagę. Aczkolwiek może to wynikać z faktu, iż Grasshopper miał bardzo dużego pecha przy rzucaniu na krytyka w wyniku czego chodzenie, bieganie tudzież skakanie było dla niego delikatnie mówiąc bardzo utrudnione. 
Fakt że nie wszystkie mechy atakującego mogły podnosić paczkę również miał dość spory wpływ. Spędzenie jednej całej tury na podnoszenie paczki wydaje się strasznie długie, zwłaszcza przy tak wątłych maszynach. 
Podsumowując scenariusz jest całkiem fajny. Wymaga dopracowania i balansu (jak wszystko co gramy pierwszy raz) na ten rok w partii Battletecha chyba mi wystarczy (okazuje się, że były to prorocze słowa!) co nie oznacza że grało się źle, wręcz przeciwnie.

24 gru 2016

15mm Humvee & infantry TerrainsForGames

Najnowszy zakup produkcji firmy Tereny do Gier. Powiększam swój park maszyn, tym razem o Humvee z tej samej serii co przedstawiany wcześniej Rosomak.

Latest purchases from Terrains for Games. Increasing my vehicle count this time with a Humvee coming from the same series as earlier the KTO Rosomak.


Siedmio częściowy zestaw prezentuje się bardzo przyjemnie, biały materiał jest dość ciężki do poprawnego sfotografowania ale nawet na tych fotkach widać, że pojazdowi szczegółów nie brakuje.

Seven part kit looks really nice, the white material is hard to phonograph but even my medium quality pictures show that there are a lot of details on the model.  








Nowości zawitały również w dziale piechoty. Pojawiła się załoga Rosomaka z mini berylami, oraz trzy nowe rzeźby standardowych żołnierzy uzbrojonych w standardowe beryle. Materiał to tak jak poprzednio żywica. Jeśli chciałbyś zobaczyć jak wygląda porównanie z innymi producentami to w poprzednim poście zamieściłem dużo zdjęć porównawczych.

There are also some new items in the infantry section. Two new sculptures are the Rosomak crew armed with mini beryls the other three are standard infantry with normal beryls. Models are (as previously) cast in resin. If you would like to see some comparison pictures with other manufacturers I posted a lot of photos in my previous post.





Poniżej wszystkie dostępne aktualnie wzory piechoty (stare od prawej, nowe od lewej)

Below you can see all currently available infantry sculptures (old from the right, new from the left)




7 gru 2016

Warheim Dark Elf vs Chaos Dwarf #1

Pierwsza partia Warheima już za nami. Było to bardziej wspólne czytanie podręcznika i próba zrozumienia zasad.

First Warheim game is done. It was more of a pair rule book reading and and attempt of understanding the game.




Krasnoludy Borsuka.

Borsuks Chaos Dwarves.


Moje Elfy

My Elves.



Strony zbliżają się do siebie

Sides close to one another.


Krasnale ładują muszkiety

Dwarves load their guns.


Elfy zajmują pozycję za budynkiem.

Elves move behind a building.



Następnie przeskakują do bliższych zabudowań

Then jump to the next one closer to the enemy.





Krasnoludzki strzelec posyła jednego niewolnika na zasłużony odpoczynek.

Dwaven marksman eliminates one of the Elven slaves.


Pozostali z tyłu strzelcy zasypują krasnali ogniem z kusz.

Crossbow men stay behind and fire at the dwarfs.


Kongo szturm, w jak się okazuje ciasnym przesmyku między budynkami.

Konga line assault bogs down between two buildings.



Kusznik ogłusza jednego z krasnali.

Crossbow man stuns a dwarf.


Elfy skracają  dystans i wprowadzają do walki więcej wojowników.

Elves shorten the distance and bring more warriors into the fight.



Jeden z klanowych wojowników zostaje powalony na ziemię, Elfi korsarz mimo całego opancerzenia zostaje wyeliminowany z rozgrywki.

One of the clan warriors gets knocked out. Elf corsair despite all his armor gets eliminated.




Klanowy wojownik eliminuje z rozgrywki kompletnie bezużyteczną wieszczkę.

A clan warrior eliminates my useless which.



Elfom udaje się wyeliminować Krasnoludzkiego inżyniera.

Elves eliminate the Dwarf Engineer.




Na tym postanowiliśmy zakończyć, przewaga była po stronie krasnoludzkiej, udało im się wyłączyć z gry 2 niewolników, bezużyteczną wieszczkę i korsarza podczas gdy Elfowie wyeliminowali tylko inżyniera. Było to bardziej wspólne czytanie podręcznika, jestem przekonany, że nie użyliśmy wielu podstawowych reguł (między innymi parowania) i nie chce mi się wierzyć, że magowie mogą być tak bezużyteczni jak moja wieszczka która w losowaniu czarów wylosowała zaklęcie ... zwiększające ilość many.  

This is when we decided to finish, the advantage was on the dwarf side, they were able to eliminate two slaves a useless spell caster and a corsair while the Elves   eliminated only the engineer. The game was more of a pair rule book reading,we did not use many rules (parry for example) also I can not believe that mages can be as useless as my which with her only spell being ... get more manna.

Najważniejsze jednak, że dobrze się grało i pierwsze koty za płoty!

The most important thing is that we had a good game and actually started!