Imperial Guard Basilisk


I often use the small artillery support formation consisting of three Basilisks. Similarly to the Sentinels, for a very long time, I had to use proxy models. Thanks to 3d printing magic (and a small $ investment( I was able to switch the proxy minis into ... minis that kind of look like the original models.

Bardzo często używana przeze mnie artyleryjska formacja wsparcia składa się z trzech Bazyliszków.
Podobnie jak z Sentinelami, przez długi czas używałem figurek zastępczych. Dzięki magii wydruków 3d (i małej inwestycji finansowej)  mogłem zastąpić figurki zastępcze ... figurkami zastępczymi z grubsza przypominającymi oryginały.




The model which I used for printing is not perfect, printing these 3 vehicles in acceptable quality took 6 attempts. In other words for one "good" vehicle, I had to print one "bad" one. The end results had some holes in them which I needed to fill with green stuff prior to painting, also The tracks and barrels leave a lot to wish for.

Model który drukowałem do idealnych nie należy, wydrukowanie tych 3 pojazdów wymagało ok 6 prób. Na jeden pojazd "udany" przypada jeden "nie udany". Model miał sporo dziur które po wydrukowaniu trzeba było załatać green stufem, no i wygląd gąsienic i luf pozostawia wiele do życzenia.



Despite these inconviniences, I am very happy with the end effect, which (I hope) will look much better on the board!

Mimo tych przeciwności jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego który na stole mam nadzieje będzie prezentował się jeszcze lepiej!



Painted according to this tutorial.

Pomalowane zgodnie z tym poradnikiem.

Comments