All Things Zombie - Heaven


Podróże w pociągu sprzyjają czytaniu książek, wiedzą to wszyscy którzy takie podróże uskuteczniają. Mnie niedawno przydarzyła się dwu godzinna podróż  więc sprawdziłem zaległości i wybór padł na pierwszy z brzegu tytuł "All things zombie - Heaven". Było to moje drugie podejście do tematu. Pamiętam, że po pierwszym razie miałem wrażenie, że dodatek ten nie jet wart swojej ceny.  Nie wiedzieć czemu przysiadłem do czytania po raz drugi i kompletnie zmieniłem zdanie...


All things zombie Heaven jest suplementem do podstawowego systemu. Wprowadza niewiele nowych broni i pojazdów (może dlatego bylem zawiedziony po pierwszym czytaniu) jest to suplement z 15 scenariuszami opowiadającymi historię  wybuchu zombie apokalipsy z perspektywy różnych grup społecznych oraz ewolucji samo świadomości ludzi. Mamy możliwość rozegrania np prostego scenariusza w którym dowodzimy patrolem policyjnym wezwanym do zgłoszenia o przemocy w rodzinie albo dowodzić patrolem gwardzistów którzy ochraniają cywilnych techników naprawiających linię wysokiego napięcia lub zwyczajnym kowalskim który widząc, że władza sobie nie radzi chce sam zadbać o swoją rodzinę.

Jednym słowem dużo bardzo pomysłowych i dopracowanych misji. Każdy z przedstawionych scenariuszy jest bardzo dogłębnie opisany, załączona jest sugerowana mapa terenu rozgrywki, zasady specjalne, losowe zdarzenia warunki zwycięstwa i przeciwnicy.

Historie tu przedstawione maja na celu pokazanie  jak w ciągu stosunkowo krótkiego czasu upadają wszelkie znane organizacje, ludzkość traci nadzieję po czym bierze się do roboty i powoli zaczyna odbudowywać to co utraciła organizując się na nowo.

Nie czytałem wszystkich scenariuszy ponieważ nie chciałem sobie psuć przyjemności gdy będę je rozgrywał a mam nadzieje, że znajdę wystarczająco dużo czasu aby rozegrać chociaż jedną ścieżkę przedstawioną przez autorów.

Nie jest to jednoznacznie powiedziane ale z formy przedstawienia można wywnioskować, że scenariusze zrobione są z myślą o jednym graczu. Nie ma się jednak tym  o martwic gdyż w każdym scenariuszu występują przyjaźni NPC którzy za,miast być kontrolowani przez jednego gracza mogą przyjmować rozkazy od drugiego :-) 

Podsumowując:


Jeśli lubisz klimaty zombie i szukasz dopracowanych ciekawych scenariuszy to szczerze polecam ten suplement!
Jeśli nastawiony jesteś na rozwałkę a koledzy mówią o tobie "trigger happy" to na twoim miejscu nie kupował bym tego suplementu gdyż możesz się zawieść. Jeśli poszukujesz nowego arsenału broni i pojazdów to jest tutaj kilka rzeczy które mogą ci się spodobać ale kupowanie Heaven tylko w tym celu będzie złym zakupem.




Comments