Scotia Grendel

Od jakiegoś czasu obserwowałem pojawiające się w polskiej strefie internetowej modele wojskowe w skali 6mm ze szczególnym uwzględnieniem modeli "zwyczajnej" piechoty. Gdy zobaczyłem współczesną piechotę rosyjską od razu wiedziałem że będzie ona stanowić trzon mojej gwardii imperialnej!

Modele zostały wyprodukowane przez firmę Scotia Grendel producenta drugowojennego sprzętu wojskowego w jedynej i słusznej skali 6mm.  

Figurki wykonane są z bardzo miękkiego metalu przez co  dość łatwo się gną i łamią (mam nadzieję że po przyklejeniu do podstawek problem ten zniknie ale to się dopiero okaże.Od stóp do głów żołnierze mają 7mm wysokosci czyli sątroszkę za duży. Co do szczegółowości najlepszy przykład macie na zdjęciach poniżej w mojej ocenie 3- w 6 stopniowej skali szkolnej. 
Modele te mają jednak trzy zdecydowane zalety. 
Po pierwsze w jednej paczce otrzymujemy 50 stojących wojaków i 5 dwuosobowych ekip leżących. 
Po drugie cena takiej paczki to 12zł dzięki czemu za 24zł mam ponad 30 podstawek piechoty czyli dokładnie tyle ile potrzebuję na dwa oddziały gwardii imperialnej i jedno rozszerzenie(i to tylko z samych stojących wojaków).
Po trzecie modele stojące dostępne są w 3 pozach dzięki czemu będzie można osiągnąć trochę różnorodności w oddziałach.




Poniżej porównanie z Epicowym marinsem i orkiem


Oraz piechotą z Battletecha (która jest w skali "anorektik 4,5mm" ;) )


Do zamówienia dołączył również Borsuk który poza piechotą niemicką ( którą przedstawi wam sam, nie będe mu wszystkiego zabierał :D) zamówił kilka szwabskich artylerii [Hummel i Nashorn].

Jak widać na poniższych zdjęciach pojazdy przy epicowych wyglądają na bardzo drobne i w mojej opinii nie są w tej samej skali co piechota tego samego producenta. Odnośnie opisu mam te same uwagi co do piechoty. Pojazdów nie ratuje jednak duża ilość (każdy sprzedawany osobno) ale skutecznie nadrabiają to ceną (2zł sztuka).




Jako bonus zamówiłem sobie również jeden magazyn fabryczny. 
Odlew jest dość ciężki przez co sprawia wrażenie solidnego (czy faktycznie taki jest czas pokaże) nie powala może szczegółowością ale z drugiej strony jest to magazyn więc nie musi. Ma wymiary 19 mm x 60 mm x (13 mm w najniższym 17  mm w najwyższym punkcie dachu) więc jest trochę mały i sam nie jest w stanie stanowić sensownego obiektu terenowego. Ogólnie ocenił bym go na 3+ maxymalnie  4-.







Podsumowując, produkty firmy Scotia Grendel idealnie nadają się dla ludzi którzy lubią wargaming nie tylko za strategię ale i za możliwość grania dużą iloścą figurek. Może nie powalają urodą i jakością ale są dostępne w dużych ilościach za dobrą cenę.

Comments