4 sie 2014

Terima Kashik Campaing #2

Wojny o Terima Kashik ciąg dalszy! 

Ze względu na awarię drukarki inwazja planetarna w Full Thruscie nie mogła się odbyć. Postanowiliśmy wraz z Borsukiem rozegrać starcie w Battletecha. Naprędce wymyśliłem prosty scenariusz ataku na lotnisko polowe (w trakcie gry nie obyło się bez telefonów do Ryo i Brathaca celem ustalenia szczegółów). Okazuje się, że Outremerianie ( bo tak nazywają się agresorzy) porwali więcej niż jeden okręt transportowy Terimian! Chronologicznie ta bitwa odbywa się w tym samym czasie co atak na działa orbitalne.


Cel:

Atakujący:
Podstawowy: zniszczyć jak największą liczbę myśliwców zanim te będą miały okazję poderwać się do lotu. Gdy zabraknie już myśliwców (wszystkie zostaną zniszczone i/lub odlecą) 
Dodatkowy: zniszczyć wieżę kontroli lotów

Obrońca:
Podstawowy: Wyeliminować agresora z jak najmniejszymi stratami jednostek powietrznych, utrata jednostek lądowych jest dopuszczalna ale nie wskazana.

Zasady dodatkowe:
Na koniec każdej rundy obrońca rzuca 2k6 za każdy myśliwiec oraz mecha z dalekiego patrolu. Jeśli wyrzucił wartość równą lub wyższą od 12- aktualny nr rundy to:
  • Myśliwiec zgłasza gotowość do startu i może poderwać się w powietrze gdy tylko będzie miał wolny pas startowy
  • Mech wraca z dalekiego patrolu, należy losowo wybrać krawędź przy której się pojawi.
Myśliwce aktywują się razem z mechami (nie można ich użyć do przejęcia inicjatywy).
Podczas jednej aktywacji z pasa startowego może skorzystać po jednym myśliwcu z każdej eskadry.
Myśliwce nie mogą wystartować jeśli na pasie startowym znajduje się stojący mech (mechy powalone i zniszczone nie przeszkadzają w starcie)

Każdy myśliwiec ma 20 ptk wytrzymałości
Wieża kontroli lotów ma 100 ptk wytrzymałości.


Rozgrywka
Outremerianie: Skanery wskazują, że polowe lotnisko jest lekko bronione. Jedno szybkie chirurgiczne uderzenie pozwoli zniszczyć Terimiańskie myśliwce.




Terimianie: Za pobliskim jeziorem ląduje transportowiec klasy Leopard. Żadna dostawa zaopatrzenia nie była planowana na dzisiejszy dzień ale nie jest to pierwszy raz gdy zaopatrzenie nie trzyma się ustalonego grafiku ,aczkolwiek dotychczas nigdy nie zdarzyło się by przybyli wcześniej i używali starych kodów identyfikacyjnych.



Z wnętrza leoparda wychodzą maszyny z wrogimi oznaczeniami. Baza natychmiast ogłasza alarm bojowy, piloci rzucają się do swoich myśliwców naprędce kompletując cały ekwipunek. Mechawojownicy patrolujący bezpośredni perymetr bazy zostają wysłani aby odeprzeć nadchodzącego nieprzyjaciela. Wysłane na dalszy patrol maszyny zostają zawrócone jednak określenie dokładnego czasu ich przybycia jest niemożliwe.


Wrogie maszyny skracają dystans i ostrzeliwują uziemione samoloty kompletnie ignorując mechy ochrony. Dla Terimian staje się jasne, że to ich myśliwce stanowią cel ataku, poderwanie ich z lotniska staje się teraz największym priorytetem.


Podczas gdy wolniejsze maszyny zasypują ogniem drugą eskadrę, Locust omija obronę bazy i wbiega wprost w pierwszą eskadrę. Pierwszy pilot drugiej eskadry w świetle wiązek laserów i świstu LRM'ów podrywa pierwszy myśliwiec. Agresorzy zrozumieli swój błąd, muszą teraz za wszelką cenę zablokować pas startowy.



Wymiana ognia trwa w najlepsze! Pilot Thunderbolta postanawia wykorzystać fakt posiadania czterech chłodnic w nogach i wprowadza swoją maszynę do wody. Niestety robi to na tyle nie umiejętnie, że ląduje w tej wodzie twarzą!



Phoenix Hawk próbuje wykonać naskok na thunderbolta. Pilot chybia, przebija pancerz na plecach a jego maszyna zostaje kompletnie zalana i tym samym wyłączona z dalszej rozgrywki! Locust przebiega na drugą stronę pasa startowego kontynuując swój atak na myśliwce.


Pod wpływem ostrzału pierwszy myśliwiec zaczyna płonąć niebieskim wodorowym płomieniem!


Po chwili dołącza do niego druga maszyna z tego samego skrzydła. Wrogie mechy skracają dystans. Wszystkie jednostki znajdują się teraz w obrębie lotniska!





Pod ostrzałem Crusadera Locust pada. Trafienie krytycznie uszkadza stopę mecha co wkrótce okaże się fatalne w skutkach.


Z dalekiego patrolu powraca Griffin. Jego celem staje się dotychczas pomijany Wolvrine.


Wrogie maszyny koncentrują ogień na myśliwcach, zanim upłyną dwie rundy zapłoną jeszcze cztery moje maszyny.

W przed ostatniej rundzie Locust padnie pod naporem otrzymanych ciosów, a w ostatniej nieudana próba powstania zmieni go w płonącą na końcówce pasa startowego kupkę złomu!

Oto widok po zakończeniu ostatniej rundy.



Połowa myśliwców płonie przy pasie startowym, na jego końcówce widać płonące resztki Locusta a w pobliskim jeziorze spoczywa zalany Phenix hawk z uwięzionym wewnątrz pilotem. Mechy obrony były praktycznie nie uszkodzone. Wśród atakujących szanse na wycofanie się z pola bitwy miał tylko Wolverine. Rifleman był tak podziurawiony, że jego wycofanie było praktycznie niemożliwe.

Pomysły na następne scenariusze:

  • (Skala 15mm) uwolnienie przechwyconego pilota phoenix hawka z transportu więziennego lub więzienia polowego 


Implikacje wynikające z tego scenariusza:
Obrońca w Full Thru'ście będzie dysponował dwoma poszarpanymi skrzydłami myśliwców do obrony planetarnej

Jak wam się podobają moje graficzne starania i wymyślane na kolanie scenariusze :)?

2 komentarze:

  1. "Na koniec każdej rundy obrońca rzuca 2k6 za każdy myśliwiec oraz mecha z dalekiego patrolu. Jeśli wyrzucił wartość równą lub wyższą od 12- aktualny nr rundy to..." raczej 13- , przecież zaczynałeś rzuty w 1 rundzie od wyniku 12.
    Rifleman owszem, był postrzelany, ale raczej dałby radę się wycofać.
    "(Skala 15mm) uwolnienie przechwyconego pilota phoenix hawka z transportu więziennego lub więzienia polowego" a jakie miałoby to implikacje w kolejnych grach? Planujemy kolejne starcie w BT? Bo jeśli nie, to raczej trzeba pomyśleć o czymś innym.

    No i najważniejsze - czemu piszesz tytuły artykułów po angielskiemu, skoro nie wrzucasz tłumaczeń? Wszak Polacy nie gęsi... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem nie mialby ;-) Mozemy to nawet kiedys sprawdzic ;-)

      Implikacje moga byc rozne np: jesli sie nie uda to tytanw epicu moze miec trudniejsza aktywacje o 1 bo brakuke jednego pilota. Albo moze ten pilot to syn waznego generala ktory od uratowania swojej latorosli uzaleznia swoja pomoc. Mozliwosci sa nieograniczone :-)

      Usuń