6mmwargames 2019 summary




2020! Who knew it would come so fast! That means a year has passed, let's take a look at what was I up to for the last 365 days.

Nastał nam 2020 rok, kto by się spodziewał, że czas tak szybko upłynie! Początek roku to jak zwykle czas na podsumowanie ostatnich 365 i plany na następne.

Before I jump into the standard scale summary I have to mention two big changes in my modelling hobby.

Zanim wskoczę do standardowego podsumowania skali chcę wspomnieć o dwóch dużych zmianach jakie zaszły w moim modelarskim półświatku.

First of all, I purchased an Ender 3 in January, allowing me to spew out lots of minis like a crazy person (which I think I am).

Po pierwsze zakupiłem w styczniu drukarkę 3D, pozwoliło mi to na drukowanie dużej ilości jednostek, do których wcześniej nie miałem dostępu.

Second, I finally started to get a hang of the airbrush and boy does it help! My ever-growing pile of white plastic shame dropped almost completely! I was actually able to paint two full armies for Epic Armageddon (Imperial Guard and Titan Legion)  and a lot of Ork units. I basically increased my painting speed over ten times and increased the quality of my painting two or three times, which is amazing!

Po drugie załapałem wreszczie jak poprawnie używać aerografu! Moja wiecznie rosnąca sterta/szarego metalo plastiku zniknęła prawie kompletnie! Byłem w stanie pomalować dwie pełne armie do Epic Armageddon i sporą liczbę orkowych jednostek. Zwiększyłem swoje tempo malowania ponad dziesięciokrotnie przy równoczesnym zwiększeniu jego jakości dwu albo nawet trzy krotnie, niesamowita sprawa!

3mm

I rebased my scratch-built forces yet again ... because nothing says I'm interested in a scale more than rebasing all your previously made minis. I also purchased some infantry that I intend to finish someday.

Zmieniłem podstawki swoim scratch buildowym jednostkom ... bo nic tak nie mówi, że jesteś zainteresowany skalą jak zmienianie podstawek. Kupiłem też trochę piechoty którą zamierzam kiedyś skończyć.



I also made a few additional troops and ran "Armoured Thrust" on Pyrkon. Not as many people were interested this year but still, there were a few and the players had a blast!

Do organizowanego przeze mnie wydarzenia Pyrkonowego dorobiłem jeszcze kilka jednostek, w tym roku zainteresowanie nie było tak duże jak wcześniej, ale zgromadzeni gracze nadal dobrze się bawili!

6mm

Loooooots has happened in 6mm.

Printed and painted my entire Imperial Guard! Then printed more because I decided a different camo scheme would look really nice :D No worries, keeping it for Minigeddon only (at least that's what I keep telling myself).

W tej skali wydarzyło się całe mnóstwo!

Wydrukowałem i pomalowałem praktycznie całą armię Gwardii  imperialnej! Po czym wydrukowałem trochę więcej bo stwierdziłem, że inny kamuflarz byłby ładniejszy. Nowe jednostki ograniczam tylko do formatu minigeddon (przynajmniej tak sobie wmawiam).


Printed and painted lot's of units to run a 4500 point Titan Legion and did it all in a span of 4 days!

Wydrukowałem i pomalowałem dużo jednostek  do bitwy kończącej 2019 rok. Jak widać na zdjęciu poniżej zgromadziłem całkiem zacną ilośc lotnictwa i tytanów. Całe malowanie (w szaleńczym tępie) trwało na przestrzeni 4 dni!



Printed and painted some Ork units that I was missing.

Wydrukowałem i pomalowałem trochę orczych jednostek, których mi brakowało.



I published 9 Epic Armageddon battle reports and have another 5 in various states of making.
One of those published reports was actually a 5 game Team Wold Championship in which we scored 4th place!

Opublikowałem 9 raportów z rozgrywek Epic Armageddon a kolejne 5 jest w produkcji (w różnych stanach skupienia). Z opublikowanych raportów jeden był relacją z mistrzostw świata w Szkocji, na których zajęliśmy czwarte miejsce!





I also organized two Epic Armageddon Player Gatherings in Łódź, one of which is already on the blog, the other one should be published some (early) time  2020.

Zorganizowałem dwa spotkania Epic Armageddon w Łodzi, jedno z nich jest już na blogu, drugie opublikuję wkrótce.



15mm

Played a single game at Pyrkon not using my minis, so not much here.

Rozegrałem pojedynczą bitwę na Pyrkonie nie używając nawet swoich jednostek, niewiele się działo w tej skali jeśli chodzi o rozgrywki.




I did, however, print a lot of scenery and low-quality minis (printer tuning) which I started painting. Also purchased two Two Hour Wargames SiFi rulebooks so hopefully will get a solo (co-op/versus what would you prefer?) campaign running.

Udało mi się wydrukować całkiem sporo elementów terenowych i niskiej jakości figurek (o części przeczytacie już wkrótce) i zakupić dwa podręczniki od Two Hour Wargames więc jest szansa/nadzieja na solo (albo co-op/versus jeśli takie byście woleli?) rozgrywki.

20mm


Painted a few tanks no games done this year. Decided to thin out my collection a bit, gave some things away to friends, sold some other. For now, I decided to keep 20mm to a bare minimum.

Pomalowałem kilka czołgów, których chyba jeszcze nie publikowałem? Zdecydowałem się odchudzić kolekcję i sprzedałem/rozdałem część pojazdów. Na razie ograniczam ilość 20mm do  minimum.



1:64 (Gaslands)



Organized a game which report is in the making. Moved the work on my war rig and some cars a little bit forward but nothing actually got finished. The game is almost dead in my part of the world so the only games I can play are the ones I arrange myself which a big hit to motivation. Sad but true as they say.

Zorganizowałem jedną grę, której opis jest w trakcie tworzenia.  Posunąłem prace nad war rigiem i kilkoma samochodami do przodu, ale nic nie zostało ukończone. W moich okolicach gra jest niestety praktycznie martwa, a jedyne gry które rozgrywam to te które sam zorganizuję. Jest to spory cios motywacyjny, smutne ale prawdziwe.

28mm

Purchased and sold a lot of models, printed so much scenery I have trouble storing it. Painted some models, mostly random monsters for Rangers of Shadow Deep. I am still super hyped on a campaign but everything is constantly pushed back by more 6mm miniatures.

Kupiłem i sprzedałem sporo modeli, wydrukowałem dużo elementów terenu (na tyle dużo, że mam teraz problem z ich przechowywaniem). Pomalowałem troche modeli, głównie potwory/cywilów do Rangers of Shadow Deep. Nadal jestem bardzo chętny do rozegrania kampanii tylko prace nad projektem cały czas spychane są na dalszy tor przez rzeczy do 6mm.




Plans from 2019 :

Plany z 2019:


Epic:
  1. Grać!
  2. Pojawił mi się ogrom nowych jednostek do Gwardii oraz Orków które chciałbym pomalować.
  1. Play!
  2. I obtained a whole bunch of new units for Imperial Guard and Orks now I have to paint them.

These Plans were fulfilled in 200% the number of games and minis went through the roof, hope I can keep this tempo up!

Te udało sie wykonać w 200% ilość gier które rozegrałem skoczyła drastycznie, mam nadzieję, że będę w stanie utrzymać takie tempo i w tym roku!

Gaslands:

  1. Zrobić jeszcze 4 auta.
  2. Zrobić War Riga. 
  3. Rozegrać kampanię War Riga.
  1. Create 4 more cars.
  2. Create a War Rig.
  3. Run the War Rig campaign.


As previously mentioned I played only a single game and the game seems to be dead in these parts.
I still want to finish my cars, rig and campaign, but lost hope that it will happen anytime soon.

Tak jak wspominałem rozegrałem tylko jedną grę, a lokalna scena zdaje się być martwa. Nadal chcę ukończyć swoje auta, ciężarówkę i kampanię, ale tracę nadzieję na szykie tego wykonanie.

Armoured Thrust:

  1. Play!


No available players, I still support the project and have the minis

Po rozegraniu gry demo ograniczam sie tylko do podsyłania feedbacku na temat podręcznika/zasad. Brak graczy i czasu działa destrukcyjnie.

28mm:

Rangers of Shadow Deep

  1. Pomalować figurki i tereny. - In progress 
  2. Rozegrać i opisać pierwszą kampanię.
Songs of Blades and Heroes:
  1. Stworzyć 3-4  grywalne drużyny i rozegrać starcia. 

Rangers of Shadow  Deep
  1. Paint up minis and terrain. 
  2. Run the first Campaign.
Songs of Blades and Heroes:
  1. Create 3-4 playable teams and play


Painted up some monsters and civilians, miniature wise I am very close to actually having everything ready for the first Rangers of Shadow Deep campaign, the issue is that I have absolutely no terrain even close to being ready, which is a very big show stopper.

Pomalowałem sporo potworów i cywili, figurkowo jestem bardzo blisko pełnej gotowości do rozegrania pierwszej kampanii Rangers of Shadow Deep. Problem polega na całkowitym braku bazy terenowej której przygotowanie zajmie bardzo dużo czasu, a której użycie będzie minimalne.

Regarding Songs of Blades and Heroes, my usual players meet me once/twice a year and this year we decided to keep to board games  and painting :)

Jeśli chodzi o Songs of Blades and heroes, ze znajomymi spotykam się raz/dwa razy do roku. Podczas spotkani w tym roku pozostaliśmy przy grach planszowych i wspólnym malowaniu :)

Plans for 2020 

2020 has two 20 in it. Coincidence? I think not!
What does this mean, will I play more 20mm games?
Will I finish 20 projects?
Only time will tell...

2020 ma w sobie dwie 20. Przypadek? Nie sądzę!
Czy to oznacza, że będę grał więcej w skali 20mm?
Czy ukończę 20 projektów?
Tylko czas powie ...


As for some more concrete statements:

Jeśli chodzi o mniej enigmatyczne postanowienia:

I want to do a cyberpunk battle, probably during some bigger event (Pyrkon?) probably 15mm, need to figure out a way to properly embody the cyberpunk spirit rather than just slap it on.

Chcę zorganizować cyberpunkową rozgrywkę (może podczas jakiegoś zlotu/konwentu?). Najpewniej w 15mm, muszę opracować jakiś fajny scenariusz, który odda ducha świata, a nie po prostu go doklei.

Last black Friday I bought a double-sided playmat and am awaiting it's replacement with one of the sides a bit more brown rather than yellow. Once it arrives I will focus on adapting my existing terrain so that it fits it's new "home ground".

Podczas ostatniego czarnego piątku kupiłem matę dwustronną od playmat. Aktualnie oczekuję na jej wymianę, gdyż brąz okazał się zdecydowanie bardziej żółcią aniżeli brązem. Gdy tylko do mnie dotrze dostosuję tereny i podstawki które już mam do ich "domowego" boiska.

I want to play a bit more of Horizon Wars so will probably also focus no buying the rulebook and learning the rules. It seems that that's the only thing (apart from having opponents) that keeps me from playing.

Chciałbym grać więcej w Horizon Wars więc skupię się na zakupie podręcznika i nauczeniu zasad. Poza oczywistym brakiem przeciwników wydaje się, że brakuje mi tylko zasad.

I'm avoiding 28mm SF as much as I can so that I do not get pulled in, but there are so many good games that I would like to try out and a lot of models that I would like to print!

Unikam 28mm SF jak ognia aby nie zostać wciągniętym w kojeną skalę, ale jest tyle dobrych gier które chciałbym wypróbować i tyle ładnych modeli które chciałbym wydrukować!

I would like to venture into some video battle reports so maybe a step in that direction?

Chciałbym spróbować swoich sił w wideo raportach, może spróbuję coś zrobić w tym kierunku?

It's really hard to actually describe some goals for 2020. I  believe that at the moment I am doing a very good hobby job! I'm painting a lot of minis, printing new ones that I need, selling the ones that I will not use to avoid drowning in plastic.


W tym roku ciężko jest mi wymyślić jakieś fajne i realne postanowienia na 2020. Mam silne przekonanie, że robię bardzo dobrą hobbystyczną robotę! Maluję dużo, drukuję to czego mi brakuje i sprzedaję to czego nie używam/użyję aby nie utonąć w plastiku.

I hope that 2020 will be at least as good as 2019 was for all of us!

Mam nadzieję, że rok 2020 będzie dla was i dla mnie co najmniej tak samo owocny jak miniony 2019!



---- Edit:

I was reminded that this year there are also Epic World championships (in Sweden) which I will surely attend as a part of #TeamPolad!

Umknęło mi ważne postawnowienie. W tym roku również odbędą się Światowe mistrzostwa Epic Armageddon w których mam zamiar brać udział jako członek #TeamPoland!


Comments