20mm Tanks + How to Paint

As mentioned in my 2019 year summary I actually painted two tanks in 1:72 scale (these were my first airbrush attempts in painting so I did not do any panel highlighting, that knowledge came later).

Wspominałem w podsumowaniu 2019 roku, że pomalowałem dwa czołgi 1:72 (to były moje pierwsze samodzielne próby z pin washem olejnym). Nie ma na nich żadnych rozjaśnień paneli (ta wiedza przyszła później). 

They were also one of the first models on which I actually tried oil pin washes.

Były to pierwsze modele na których samodzielnie próbowałem pin washy olejnych.

This Panzer 4 is the better of the two. (and was painted as the second model).

Ten Panzer 4 jest lepszym z dwójki modeli (i został pomalowany jako drugi) 


It's not the cleanest job and could use some highlighting, but I am very happy with it (and way to lazy to actually go back to it and fix these issues. Maybe one day...).

Nie jest to najczystsza robota no i przydało by się troche rozjaśnień, ale i tak jestem z niego bardzo zadowolony (no i jestem zdecydowanie zbyt leniwy aby do niego wracać. Może kiedyś...).





This Stug III as you might have guessed was the first testing machine. My wash was way too watery and flew in all places.

Stug III jak się pewnie domyślasz był pomalowany jako pierwsza maszyna. Mój wash wyszedł zdecydowanie zbyt wodniście i  popłynął wszędzie tam gdzie nie miał płynąć.



I ended up covering the entire model which made it a tone darker. Not terrible, but I prefer strong bright colours with dark shadows.

Skończyło się na pokryciu całego modelu co sprawiło, że jest ciemniejszy. Tragedii nie ma, ale zdecydowanie bardziej preferuję jasne kolory z mocnymi cieniami.


One additional change that I made on him was the use of camouflage lines instead of spots. I did not like the end result and used spots in other units.

Dodatkową zmianą którą wprowasziłem było użycie linii kamuflarzu zamiast plam. Nie podobał mi się rezultat dlatego reszta pojazdów dostała plamy.


How to:

Undercoat with the main colour / Podkład z głównego koloru: 
Vallejo air Chrome Yellow + Vallejo German Beige 

Brown spots / Brązowe plamy:
Vallejo Orange Brown + Vallejo Red Leather 

Green spots / Zielone plamy:
Vallejo German Green

Threads / Gąsienice:
Vallejo German Grey -> Vallejo Gunmetal Metal ->  GW Nuln oil

Oil Pin wash on the recesses.Pin wash olejny w zakamarkach.

If I  would do them now I would highlight the base and camo colours after the base layer with:
Highlight the main colour with a mix of base colour and beige.
Highlight even more with base beige and white, each colour layer would get 3-4 layers of that so they are more live and not so flat.

Gdybym malował je teraz to zrobił bym jeszcze:
Każdy z kolorów rozjaśniał bym mixem oryginalny kolor + beż i/lub biel.
Rozjaśnień dodawał bym stopniowo dobudowując gradient w centrum paneli (czyli ciemne na zewnątrz jasne w środku) przy pomocy 3-4 warstw.


Comments

  1. Fajny efekt, choć zamiast brązu wyszedł rdzawy. Całościowe matowienie StuGa na plus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jak dla mnie zdecydowanie za ciemny, się cieszę się, że się podoba :)

      Delete

Post a Comment