2016 Summary


To ten czas w roku kiedy trzeba się zabrać za podsumowanie starego i określenie planów na nowy rok. Zaczynając od tego co działo się w roku poprzednim:


6mm

Epic Armageddon

Poczyniłem mały krok w stronę ułatwienia Polskim graczom zrozumienia zasad Epic Armageddon poprzez przetłumaczenie zasad jednostek nieustraszonych wraz z praktycznym przykładem.


W ramach przygotowań do Pyrkonu dorobiłem brakujące w mojej armii orków Super StompyNa tegorocznego konkursu malarski forum solaris stworzyłem od podstaw Dark Eldar Raven Fighter. W samym konkursie jak zwykle zająłem zaszczytne ostatnie miejsce ale dostałem natomiast nagrodę za samodzielne zbudowanie swojego modelu.

Zrobiłem nowy Płonący znacznik celu dla swojej gwardii imperialnej, skończyłem malować (przynajmniej wstępnie) Ork battle fortress. Wykończyłem jeden oddział terminatorów na scenicznych miejskich podstawkach. Zleciłem wykonanie wydruków 3D kolejnych jednostek.


W tym roku miałem całkiem sporo okazji do grania i prowadzenia rozgrywki.
Pierwszą była pyrkonowa bitwa jak zwykle udana i budząca duże zainteresowanie wśród postronnych konwentowiczów. Poprowadziłem demo dla ludzi którzy nie mieli wcześniej styczności z bitewniakami.

Jedna z najlepszych blogowych wieści tego roku to sukces bloga w odnajdywaniu nowych graczy w okolicy. Udało się nawiązać kontakt z Markiem i rozegrać z nim kilka potyczek (z których część opublikuję w tym roku) pierwsza była między gwardią a kultem prędkości, druga to wtargnięcie chaosu do granic imperium  a ostatnia opisana w zeszłym roku to pierwsza pełno wymiarowa bitwa między tytanami a gwardią .W między czasie spotkałem się na polu walki z Borsukiem i jego tytanami.

Battletech

Opisałem swoje sposoby na malowanie Jade Falcon Delta Galaxy oraz Marik Militia.
Rozegrałem szybką i dość przyjemną partię z Seemem na Łódzkim Porcie Gier.
Jedna gra w Battletecha rocznie to wystarczająco dużo jak dla mnie

Bogowie wojny Robert  E. Lee


Tutaj udało się nawiązać bardzo fajną współpracę, dzięki niej miałem okazję rozegrać pierwszą publiczną partię demo na Pyrkonie i pokazać pierwszy, drugi i trzeci zestaw rzeźb

15mm

Pomalowałem jak się teraz okazuje bardzo dużo  figurek:


Na potrzeby Pyrkonowe zakupiłem też u Rey'a trochę terenowych przeszkadzajek które czekają na malowanie.

Wraz z Ryo pograliśmy na Pyrkonie w Star Army. Marketingowo event beznadziejny ale sama rozgrywka bardzo dobra.

Zupełnym przypadkiem znalazłem polską firmę produkującą współczesne Wojsko Polskie, nie zwlekając zakupiłem trochę piechoty i rosomaki a kilka miesięcy później kupiłem jeszcze więcej nowej piechoty i Humvee

W jednym z super marketów zakupiłem Halloweenowe pajączki które idealnie wpasowują się w skalę i horrorowy klimat.

20mm

Wykończyłem niemieckie czołgi Panzer III i Panzer I a w drugiej kolejności Panzer III Duma Rzeszy i Stug III. Niemiecka piechota również nabrała kolorów. Rozegrałem bardzo ciekawe Pulpowe starcie.

28mm

Koniec roku oznaczał powrót do dawnego romansu z WHFB! Pobawiłem się trochę w restaurowanie popsutych figurek. Pomalowałem te kilka sztuk które już miałem i zacząłem malować te które zakupiłem. Zakupiłem/dostałem/wymieniłem się na całe mnóstwo innych zwiększając kolekcję z 2 do ponad 50 modeli! No i najważniejsze rozegrałem pierwszą potyczkę w Warheim, sprawcę całego tego zamieszania.

Inne


Początek tego roku bardzo obfitował w 6mm kickstartery: Age of Tyrants i Polyversal.
Z Age of Tyrants udało się nawiązać bliższą współpracę (dlatego też i tekstów o nim było w czasie trwania kampanii kilka) której efekty już wkrótce ujrzą światło dzienne (a rodzą się w wielkich bólach.

Rozegrałem jedno starcie w Full Thrust będące Borsuczym punktem Pyrkonowym


Najczęściej czytanymi postami tego roku były:
  1. Recenzja Rosomaka i piechoty z Terrains4Games
  2. Rzeźby żołnierzy Unii z Bogowie Wojny Robert E. Lee
  3. Pierwsze rzeźby żołnierzy z Bogowie Wojny Robert E. Lee


Jako ciekawostkę podłączyłem do bloga google analytics i muszę powiedzieć, że zapewniają one dużo lepszy zestaw informacji niż bloggerowe statystyki w tym prawdziwe wyniki wyświetleń!

Jeśli chodzi o zeszłoroczne postanowienia
  • Rozegrać i przedstawić na blogu potyczkę przy użyciu stworzonych przeze mnie modeli 6mm wykorzystując mechanikę chain reaction

    Nie udało się, zrobiłem jeszcze 2 nowe modele których nie pokazywałem ale generalnie w tym postanowieniu postępów brak. Widząc jak zaczyna się ten rok stwierdzam, że ten punkt będzie musiał jeszcze długo poczekać
  • Powiększyć siły Dark Eldarów do rozmiarów armii Minigeddonowej (1000 ptk)

    Dokończyłem transportowce więc mogę śmiało powiedzieć, że jeden pełen oddział już mam, dorobiłem też jeden myśliwiec (którego w Minigeddonie się nie używa) więc jakieś postępy są ale znowu niewielkie. Czy w tym roku będą większe? Szczerze wątpię.
  • Napisać wszystkie raporty Pyrkonowe szybciej niż w tym roku. Udało się! Niewiele szybciej ale jednak! Ten punkt zdecydowanie zostaje na liście!
  • I ostatni punkt ku uciesze kolegów Borsuka i Skobla pomalować 15mm prezenty urodzinowe

    Nie wszystkie (została mi jeszcze jedna paczka ale nie mam do niej odpowiednich farb) ale 3 z 4 paczek są już pomalowane i czekają na grę!

Jeśli chodzi o tegoroczne postanowienia to w tym roku chciałbym pisać raporty wcześniej niż 3 do 9 miesięcy po faktycznej rozgrywce, to jedyne i główne postanowienie na ten rok.

Comments

  1. "Widząc jak zaczyna się ten rok stwierdzam, że ten punkt będzie musiał jeszcze długo poczekać" niepokoi mnie Twój brak wiary ;)
    Do roboty, figurki same się nie pomalują, a posty same nie napiszą ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. To nie brak wiary. Po prostu widzę na co mam ukierunkowane priorytety :)

      Delete
  2. Oby 2017 rok był jeszcze lepszy niż 2016!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki! Mam nadzieję, że właśnie tak będzie.

      Delete
  3. W Nowym Roku będziemy kontynuować współpracę :)
    Kolejne rzeźby już niebawem.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo sie ciesze na wiesc o dalszej wspolpracy :)

      Delete

Post a Comment